Lid worden?

Nieuwe leden zijn van harte welkom bij onze vereniging!

Het maakt niet uit of je een beginnende muzikant bent of al jarenlang een muziekinstrument bespeelt, of je jong bent of al wat ouder: als je het leuk vindt om muziek te (gaan) maken ben je bij ons aan het juiste adres.

Lid worden van een vereniging brengt natuurlijk ook kosten met zich mee. Onze muziekvereniging vindt het belangrijk de drempel voor lidmaatschap zo laag mogelijk te houden en probeert daarom de kosten zo laag mogelijk te houden door een groot deel hiervan op zich te nemen.

Contributie

Zodra je lid wordt, betaal je contributie. Van de contributie worden de kosten voor de dirigent, bladmuziek, concerten, etc. vergoed. Daarnaast krijg je voor dit bedrag een goed onderhouden instrument in bruikleen van de vereniging.

Wanneer men in het jeugdorkest instroomt krijgt de leerling een poloshirt met ons logo, speel je bij het ‘groot’ orkest dan krijg je een uniform. Deze kleding wordt gedragen tijdens concerten.

Kosten overzicht

Contributie startende leerling; alleen het 1e jaar (€ 75,- p/jaar)

per kwartaal

Contributie (€ 135,- p/jaar)

per kwartaal

Contributie voor 3e gezinslid tot 18 jaar (€ 75,- p/jaar)

Muziekopleiding

Als je bij onze vereniging muziekles volgt, word je automatisch lid en betaal je naast de contributie ook lesgeld. Het reguliere lesgeld bedraagt € 230,00 per jaar. Je krijgt hiervoor iedere week 20 minuten les van een professionele docent voor een periode van 36 weken per jaar.

Vanaf augustus 2018 is er een gemeentelijke subsidie van € 250,- per jaar beschikbaar voor muziekonderwijs. Om daarvan gebruik te maken moet uw kind staan ingeschreven in de gemeente Haaren, hier woonachtig zijn en tussen 7 en 17 jaar oud zijn. De muziekvereniging vraagt de subsidie voor u aan en verrekent deze met het lesgeld. Met deze voorwaarden krijg je korting en bedraagt het lesgeld voor 2019 maar € 100,00.

Slagwerkopleiding

Tijdens deze opleiding word je voorbereid op het behalen van je A en/of B diploma.

Gedurende de opleiding wordt bekeken of je kunt doorstromen naar de jeugdslagwerkgroep en na verloop van tijd naar de slagwerkgroep. Je repeteert dan één keer per week met de jeugdslagwerkgroep en één keer per week met de slagwerkgroep.

Blaasopleiding

Tijdens deze opleiding word je voorbereid om het behalen van je A en/of B diploma.

Gedurende de opleiding wordt gekeken of je kunt doorstromen naar het opleidingsorkest en na verloop van tijd naar het ‘groot orkest’. Je repeteert dan één keer per week met het opleidingsorkest en één keer per week met het “groot orkest”.

Leerlingenpresentatie en studieweekend

Voor alle muzikanten in opleiding wordt er één keer per jaar een leerlingenpresentatie gehouden. Hierbij worden ouders, familie en bekenden uitgenodigd om naar de vorderingen van het afgelopen studiejaar te komen luisteren.

Kom vooral eens vrijblijvend langs tijdens een van onze repetities en/of neem contact met ons op voor meer informatie!

CONTACT GEGEVENS BESTUUR

Haarenseweg 31, 5296 KA Esch